Fruit-
en groenteconsumptie verlaagt het risico op een beroerte
Er werd een
10-jarig Nederlands onderzoek uitgevoerd door de universiteit van Wageningen bij
20.069 mensen tussen 20 en 65 jaar, die op het moment van aanvang van het
onderzoek geen hart- en vaatziekten hadden. Deze mensen werden gemiddeld 10,3
jaar gevolgd. In deze periode werden er 233 beroertes of cerebrovasculaire incidenten
vastgesteld. Een hoge
opname van fruit en groenten: > 262
g/dag gaf een 30% lager voorkomen van beroertes in vergelijking met een opname
van minder dan 92 g/dag.
Pijn en ontsteking natuurlijk voorkomen en bestrijden door herstel van de balans tussen pro- en anti-inflammatoire
processen met kruiden. Stoffen afkomstig van de planten in Kapparest™ grijpen
in op de verschillende niveaus in de productie van de eicosanoïden en hebben
een breed spectrum van anti-inflammatoire werking.